Teresa
|
Wysłany:
Pią 23:32, 18 Sty 2013 Temat postu: Re: Nowy numer Wiadomości Straży Honorowej |
|
Kubaturus napisał: |
Pokazuję bo chciałbym znać państwa zdanie.
W nowym numerze "Wiadomości SHNSPJezusa", pojawia się może nie tak bardzo dziwna w (posoborowym świecie), ale smutne w dzisiejszej Straży Honorowej tendencja do rozmywania pewnych treści wiary. |
O ten numer zapewne chodzi, ja mam przedostatni, następnego nie kupowałam, jakoś ... nie przypadły mi te Wiadomości do gustu, a przy NSPJ jak trwałam tak trwać będę dalej bez Wiadomości. A to co pan zacytował, to posoborowy ekumenizm i poniekąd nie ma się co dziwić, bo tak nauczali i nadal nauczają.
Kubaturus napisał: |
1. W pierwszym artykule "Świadkowie wiary" wstęp opatrzony jest słowami bł. Jana Pawła II z Tertio Millennio adveniente, nr 37 "Świadectwo dane Chrystusowi, aż do przelania krwi, stało się wspólnym dziedzictwem zarówno katolików, jak prawosławnych, anglikanów i protestantów". A dalej już sama autorka pani Elżbieta Jodzińska pisze: "Owo świadectwo wiary połączyło chrześcijan różnych obrządków, zwłaszcza w tragicznych wydarzeniach XX wieku. s.2 |
To cytują, co papież powiedział, tu jest w wersji angielskiej:
List apostolski Tertio millennio adveniente
(...)
Polskie tłumaczenie za Opoka:
Kubaturus napisał: |
2) Tekst ks. dyr. Waleriana Swobody SCJ "Wynagrodzenie odpowiedzią na zło". Tam tekst świadectwo wydrukowane w "Le Monde" zabitego kandydata do kapłaństwa Ghassibe Kayrouz'a, który ginie w drodze do domu na wigilię, ale szybciej zostawia bliskim testament i mówi o swojej śmierci, pisze o wielokulturowości swojej wsi gdzie "razem wznosiliśmy naszą modlitwę do jedynego Boga..." s. 7 |
No tak nauczają i tak piszą, wszyscy wierzą w tego samego jedynego Boga, tylko ten Bóg jakoś nie jest określony. Tak samo z męczennikami, przecież powstało Martyrologium ekumeniczne:
Księga świadków
Martyrologium ekumeniczne
(...)
http://kmt.pl/pozycja.asp?ksid=7915
A co to za męczennicy z innych wyznań? Jest to pomieszanie pojęć. Przez męczeństwo Kościół pojmował zawsze śmierć w wyniku świadectwa danego prawdziwej wierze, co zakłada praktykowanie cnoty miłości w stopniu heroicznym. Z powodu współzależności prawdy i miłości nie można mówić o męczennikach z innych religii; ten, kto daje świadectwo fałszywej religii, nie może być obiektywnie męczennikiem.
http://www.piusx.org.pl/zawsze_wierni/artykul/943
Kubaturus napisał: |
3) A to ???
W dziale "Z życia Kościoła":
"Dziedzictwo Vaticanum II. Z perspektywy 50 lat, jakie upłynęły od inauguracji jego obrad, warto pokusić się o zestawienie najważniejszych nowości zawartych w 16 dokumentach SW II.
Postanowienia Soboru nie wzięły się znikąd. W ciągu poprzedzającego Vaticanum II półwiecza przygotowały je ruchy: biblijny, liturgiczny, ekumeniczny. Sobór uroczyście potwierdził niektóre elementy zwyczajnego nauczania papieży ostatnich dziesięcioleci jak również włączył do magisterium Kościoła postulaty teologów, np. przyłączenie się Kościoła katolickiego do ruchu ekumenicznego, wprowadzenie języków narodowych do liturgii, przyznanie większego znaczenia Pismu Świętemu w liturgii i życiu Kościoła itp.
Niektóre z posunięć Vaticanum II były wręcz - spóźnioną o cztery stulecia - realizacją żądań Reformacji. W soborowym nauczaniu znalazły się też i takie elementy, które zostały ponownie odkryte po wiekach zapomnienia, np. kolegialność, diakonat stały, koncelebra w Kościele łacińskim, Komunia św. pod dwiema postaciami dla wszystkich. Inne natomiast postanowienia Soboru oznaczały zupełną zmianę w nauczaniu Kościoła katolickiego, np. zrównanie praw religijnych wobec wszystkich chrześcijan (a nie, jak było dotychczas, przyznawanie ich tylko katolikom) i uznanie pozytywnych elementów w innych wyznaniach chrześcijańskich, a nawet religiach niechrześcijańskich" str. 57 |
A to, to jest to co cała moderna posoborowa świętuje. O bardzo wielu tematach tu jest napisane, przykładowo:
"DUCH KOLEGIALNY" A HIERARCHICZNY USTRÓJ KOŚCIOŁA
(...)
http://www.traditia.fora.pl/tradycja-wiadomosci-tradycji-katolickiej,38/duch-kolegialny-a-hierarchiczny-ustroj-kosciola,7407.html
Komunia pod dwiema postaciami
(...)
http://www.traditia.fora.pl/zmiany-po-svii-nom-novus-ordo-missae,6/komunia-pod-dwiema-postaciami,7900.html
To zrównanie praw religijnych wobec wszystkich chrześcijan, to przecież nic innego jak Deklaracja o wolności religijnej Dignitatis Humanae
http://www.traditia.fora.pl/kosciol-ogolnie-i-na-swiecie,2/wolnosc-religijna,59.html
... przedostatni wpis: Przykład niekompatybilności "nauczania SV II" z Magisterium tu:
http://www.traditia.fora.pl/kosciol-w-mediach-polska,63/czy-sobor-watykanski-ii-byl-rewolucja-w-kosciele,8150.html#38801
http://www.traditia.fora.pl/zmiany-po-svii-nom-novus-ordo-missae,6/abp-tomasi-wolnosc-religijna-sluzy-dobru-calej-ludzkosci,8466.html
O diakonacie stałym tu:
http://www.traditia.fora.pl/kosciol-w-polsce,1/staly-diakonat-zonaci-diakoni-w-polsce,2541.html
O wszystkim jest i można się dowiedzieć czym to jest, że nic z tych rzeczy nie przyczyniło się do umocnienia Kościoła tylko do większego zamętu, osłabienia, utraty wiary, etc ...
Kubaturus napisał: |
Pozostawiam to bez jakiegoś własnego komentarza, a piszę o tym bo może warto napisać do redakcji tego bardzo wartościowego Arcybractwa, i naświetlić problem?! |
Uważa pan że to pomoże? Proszę poczytać, czym się upajają:
CO SOBÓR WATYKAŃSKI II WNIÓSŁ W ŻYCIE KOŚCIOŁA?
(...)
http://www.misyjnedrogi.pl/index.php/z-zycia-kosciola/1370-co-sobor-watykanski-ii-wniosl-w-zycie-kosciola
Lepiej bym nie podsumowała, jak to ktoś zrobił:
"Jest to doskonała analiza upadku - wiele z tego co pozytywnie jest postrzegane przez autora po 50 latach dla swiadomych powagi sytuacji katolikow jest synomimem upadku, zgorszenia i grzechu."
...a ktoś inny dodał:
7 lat temu ten sam tekst był na 40 rocznicę zakończenia soboru:
http://forum.fidelitas.pl/viewtopic.php?t=1145 |
|
Kubaturus
|
Wysłany:
Śro 18:03, 16 Sty 2013 Temat postu: Nowy numer Wiadomości Straży Honorowej |
|
Nowy numer Wiadomości Straży Honorowej
Pokazuję bo chciałbym znać państwa zdanie.
W nowym numerze "Wiadomości SHNSPJezusa", pojawia się może nie tak bardzo dziwna w (posoborowym świecie), ale smutne w dzisiejszej Straży Honorowej tendencja do rozmywania pewnych treści wiary.
Pozostawiam to bez jakiegoś własnego komentarza, a piszę o tym bo może warto napisać do redakcji tego bardzo wartościowego Arcybractwa, i naświetlić problem?!
1. W pierwszym artykule "Świadkowie wiary" wstęp opatrzony jest słowami bł. Jana Pawła II z Tertio Millennio adveniente, nr 37 "Świadectwo dane Chrystusowi, aż do przelania krwi, stało się wspólnym dziedzictwem zarówno katolików, jak prawosławnych, anglikanów i protestantów". A dalej już sama autorka pani Elżbieta Jodzińska pisze: "Owo świadectwo wiary połączyło chrześcijan różnych obrządków, zwłaszcza w tragicznych wydarzeniach XX wieku. s.2
2) Tekst ks. dyr. Waleriana Swobody SCJ "Wynagrodzenie odpowiedzią na zło". Tam tekst świadectwo wydrukowane w "Le Monde" zabitego kandydata do kapłaństwa Ghassibe Kayrouz'a, który ginie w drodze do domu na wigilię, ale szybciej zostawia bliskim testament i mówi o swojej śmierci, pisze o wielokulturowości swojej wsi gdzie "razem wznosiliśmy naszą modlitwę do jedynego Boga..." s. 7
3) A to ???
W dziale "Z życia Kościoła":
"Dziedzictwo Vaticanum II. Z perspektywy 50 lat, jakie upłynęły od inauguracji jego obrad, warto pokusić się o zestawienie najważniejszych nowości zawartych w 16 dokumentach SW II.
Postanowienia Soboru nie wzięły się znikąd. W ciągu poprzedzającego Vaticanum II półwiecza przygotowały je ruchy: biblijny, liturgiczny, ekumeniczny. Sobór uroczyście potwierdził niektóre elementy zwyczajnego nauczania papieży ostatnich dziesięcioleci jak również włączył do magisterium Kościoła postulaty teologów, np. przyłączenie się Kościoła katolickiego do ruchu ekumenicznego, wprowadzenie języków narodowych do liturgii, przyznanie większego znaczenia Pismu Świętemu w liturgii i życiu Kościoła itp.
Niektóre z posunięć Vaticanum II były wręcz - spóźnioną o cztery stulecia - realizacją żądań Reformacji. W soborowym nauczaniu znalazły się też i takie elementy, które zostały ponownie odkryte po wiekach zapomnienia, np. kolegialność, diakonat stały, koncelebra w Kościele łacińskim, Komunia św. pod dwiema postaciami dla wszystkich. Inne natomiast postanowienia Soboru oznaczały zupełną zmianę w nauczaniu Kościoła katolickiego, np. zrównanie praw religijnych wobec wszystkich chrześcijan (a nie, jak było dotychczas, przyznawanie ich tylko katolikom) i uznanie pozytywnych elementów w innych wyznaniach chrześcijańskich, a nawet religiach niechrześcijańskich" str. 57 |
|